A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Межиріцька громада
Черкаська область, Канівський район

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує

Дата: 13.03.2020 10:01
Кількість переглядів: 61

Головне управління ДПС у Черкаській області

Сектор  комунікацій

18002, Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235, тел.: 33-91-34, факс: 540-531; e-mail: ck.zmi@tax.gov.ua

 

 

Cправляння у 2020 році платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів

 

Головне управління ДПС у Черкаській області надає рекомендації щодо справляння плати (далі - Плата) за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів платникам податків, які її справляють.

Так, відповідно до статей 9 та 10 Податкового кодексу України плата за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів загальнодержавних, місцевих податків та зборів відсутня.

Частиною п’ятою статті 18 Закону України від 13 грудня 2001 року №2894-111 «Про тваринний світ» визначено, що порядок справляння і розміри збору за спеціальне використання об’єктів тваринного світу встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Звертаємо увагу, що згідно з абзацом другим пункту 10 Порядку справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і розміри збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року №449 (далі - Порядок), механізм справляння цього збору визначається Інструкцією про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі - Інструкція), затвердженої спільним наказом Держкомрибгоспу, Мінекономіки, Мінфіну, Мінекобезпеки та ДПА України від 24.12.1999 № 167/156/299/300/650, зареєстрованим у Мін’юсті 14.01.2000 за №17/4238 та передбачає заповнення і подання до контролюючого органу Розрахунку платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі - Розрахунок).

Форму Розрахунку затверджено додатком до пункту 2.2 Інструкції.

Відповідно до абзацу другого пункту 5 Порядку збір за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів - це сума авансового платежу за одержання користувачами квот вилову в розмірі 5 відсотків вартості квоти, щоквартальний збір за фактичний вилов рибних та інших водних живих ресурсів із зменшенням на суму авансового платежу і витрат на здійснення в попередні періоди рибоводно-меліоративні роботи та роботи з відтворення рибних та інших водних живих ресурсів.

З метою правильності визначення задекларованих платниками зобов’язань з Плати та достовірного відображення нарахувань у інтегрованій картці платника податків, а також враховуючи, що Розрахунок затверджено у 2000 році і в ньому відсутня строка (колонка) «нарахування з початку року за попередній звітний період», а зазначено лише колонку «нараховано за звітний період, грн.», то платникам необхідно подавати звітність за квартал, а не з початку року.

На підставі пункту 2.2 Інструкції користувач зобов’язаний вести облік вилучених водних живих ресурсів та щокварталу складати в двох примірниках розрахунок. Один примірник розрахунку подається контролюючому органу за місцем реєстрації користувача як суб’єкта господарської діяльності, другий - органу рибоохорони Держкомрибгоспу України, в зоні діяльності якого користувач здійснює вилучення водних живих ресурсів, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Звертаємо увагу, що згідно з пунктом 2.6 Інструкції платежі за спеціальне використання водних живих ресурсів уносяться користувачем не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

 

 

Посилання на Закон №2894-111

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2894-14/ed20110714

Посилання на Постанову Кабінету Міністрів України №449 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/449-98-%D0%BF

Посилання на наказ Держкомрибгоспу, Мінекономіки, Мінфіну, Мінекобезпеки та ДПА України № 167/156/299/300/650 (зареєстрований у Мін’юсті  №17/4238) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0017-00

 

Cпрощено умови ліцензування для суб’єктів господарювання, які здійснюють зберігання пального

 

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує, що Законом України від 18.12.2019р. №391-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо покращення адміністрування акцизного податку)» внесено зміни зокрема до Закону України від 19.12.1995р. №481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон №481).

Зазначеними змінами, які набрали чинності з 29.12.2019 року запроваджено спрощення умов ліцензування для суб’єктів господарювання, а саме передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або на зберігання пального не отримують.

Звертаємо увагу, що Закон № 481 доповнено нормою, яка встановлює, що суб’єкти господарювання, які здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, не подають копії документів, передбачених ст.15 Закону № 481.

При цьому, слід зазначити такі суб’єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, загальну місткість резервуарів (ємностей), що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.

Також, звертаємо увагу, що відповідно до Бюджетного кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 14 листопада 2019 року №294 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», які набрали чинності з 01.01.2020 до доходів загального фонду бюджетів міст Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад (ст.62) та до доходів загального фонду бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів (ст. 66) серед іншого належить плата за ліцензії на виробництво пального, на право оптової торгівлі пальним, на право роздрібної торгівлі пальним, на право зберігання пального, що зараховується  до міських бюджетів міст Києва та Севастополя ліцензіатами за місцем здійснення діяльності; та плата за ліцензії на виробництво пального, на право оптової торгівлі пальним, на право роздрібної торгівлі пальним, на право зберігання пального, що зараховується до бюджету автономної Республіки Крим та обласних бюджетів ліцензіатами за місцем здійснення діяльності.

Крім цього, згідно з ст. 15 Закону №481 плата за ліцензії зараховується до місцевих бюджетів.

З метою надання практичної допомоги суб’єктам господарювання, які здійснюють зберігання пального, надаємо зразки заяви для отримання ліцензій, який мають виключно рекомендаційний характер.

 

Зразки заяв на отримання ліцензій на право зберігання пального за посиланням https://ck.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/405074.html

 

Нова послуга від інформаційного сервіса ЗІР  «Зворотній звязок»

 

Головне управління ДПС у Черкаській області інформує платників податків про функціонування нової послуги в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (далі – ЗІР) та його мобільних додатках, форми «Зворотній зв’язок».

Звертаємо увагу, що за допомогою форми «Зворотній зв’язок» платники податків мають можливість оперативно отримати від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС.

Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або в Інтернет мережі за адресою: zir.tax.gov.ua

ЗІР – інформаційний сервіс, орієнтований на сучасні вимоги платників податків Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР) – інформаційний сервіс, який надає можливість платникам податків мінімізувати витрати часу на отримання інформації і самостійно ознайомитись із: відповідями на запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС, з якими платники податків звертаються до Контакт-центру ДПС; нормативно-правовими документами та останніми змінами в законодавстві; діючими ставками податків та зборів, податковим календарем; актуальними питаннями щодо отримання електронних довірчих послуг тощо. ЗІР постійно вдосконалюється орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків. Запрошуємо платників податків відвідати ЗІР або його мобільні додатки та скористатись новою функцією – «Зворотній зв’язок». За допомогою форми «Зворотній зв’язок» ЗІР платники податків мають можливість оперативно отримати на електронні адреси від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС. Нагадуємо, що скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо в Інтернет мережі за адресою: zir.tax.gov.ua. Мобільні додатки можна безкоштовно завантажити на власні мобільні пристрої скориставшись інтернет-магазинами: App Store та Google Play. З детальною інформацією про використання ЗІР та його мобільних додатків можна ознайомитись у розділі «Інструкція».

Платники єдиного податку першої групи
РРО/програмні РРО не застосовують

Головне управління ДПС у Черкаській області звертає увагу платників єдиного податку на зміни у правилах застосування РРО, які передбачені Законами України від 20.09.2019р. №128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та №129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг».
Так, на підставі  п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку першої групи. 
Відповідно до ст. 9 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» ( із змінами) реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються: 
1) при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання"; 
2) при виконанні банківських операцій, крім: 
операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; 
операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування, за винятком програмно-технічних комплексів самообслуговування, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів; 
використання програмно-технічних комплексів самообслуговування з приймання готівки для подальшого її переказу, не переведених у фіскальний режим (не обладнаних переведеними у фіскальний режим реєстраторами розрахункових операцій та/або програмними реєстраторами розрахункових операцій), забороняється; 
4) при продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів та на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, а також при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, що контролюється у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів; 
6) при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами - підприємцями), які не застосовують реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій відповідно до Податкового кодексу України; 
9) при здійсненні фізичними особами торгівлі продуктовими або промисловими товарами (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) за готівкові кошти на ринках; 
10) при продажу у кіосках, з лотків та розносок газет, журналів та інших видань, листівок, конвертів, знаків поштової оплати, якщо питома вага такої продукції становить понад 50 відсотків загального товарообігу за відсутності продажу підакцизних товарівта технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, а також при продажу жетонів та проїзних квитків у касах метрополітену; 
11) при продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок та бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу; 
12) якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо). 
Тобто реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються, якщо: 
- суб'єктів господарювання розраховуються в безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів з рахунку платника на рахунок одержувача, без використання електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо; 
- суб'єктів господарювання, чия діяльність не підпадає під Класифікатор ДФС (переважно, це виробники); 
- якщо клієнт перерахував у касі банку кошти на підприємницький рахунок продавця. 
Роз’яснювальна робота триває.
Посилання на Закон №128-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/128-20
Посилання на Закон №129-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/129-20 
    


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора